گارانتی و وارانتی

لیست قطعات و عیوب ایمنی خودرو

الف : عیوب ایمنی خودرو

1-سیستم فرمان و تعلیق

1-1 پوسیدگی یا ترك لاستیک چرخ ها یا غیر استاندارد بودن لاستیک.
1-2 ترك رینگ یا غیر استاندارد بودن آن
1-3 تاب داشتن رینگ چر خ جلو به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
1-4 صداي غیر عادي و شدید از چرخ ها که در امر رانندگی اختلال ایجاد می کند
1-5 صداي غیر عادي و شدید از سیستم تعلیق که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
1-6 عدم مونتاژ یا مونتاژ نادرست قطعات عملکردي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
1-7 عدم عملکرد سیستم تنظیم ارتفاع خودرو به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
1-8 در ارزیابی عملکرد و پایداري در حرکت مستقیم:
1-8-1 سیستم فرمان عمل نکند یا خلاصی فرمان بیش از 45 درجه باشد 
1-8-2 خلاصی فرمان بین 30 تا 45 درجه با معیار سازنده تفاوت دارد
1-8-3 عدم برگشت پذیري فرمان به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کرده و کمک راننده براي برگشت فرمان لازم باشد
1-9 لرزش غربیلک فرمان به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
1-10 لرزش شدید اتاق در حین حرکت به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
1-11 میزان کشیدن و انحراف خودرو به یک سمت در حرکت مستقیم که در مسافت 50 متر بیش از 2 متر به سمت چپ و بیش از 3 متر به سمت راست باشد
1-12 وجود نشتی شدید روغن از سیستم هیدرولیک فرمان در مجاورت سیستم اگزوز
1-13 وجود نشتی روغن از سیستم هیدرولیک به صورت جریان پیوسته یا چکه کردن
1-14 شیلنگ ها یا لوله هاي نصب شده دچار پیچش یا خمیدگی شده و یا آویزان باشد به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
1-15 تماس یا درگیري لوله ها و شیلنگ ها با قطعات جانبی به نحوي که نیاز به تعویض قطعه بوده و یا در امر رانندگی اختلال ایجاد نماید
1-16 هر گونه ایراد عملکردي در سیستم هاي الکتریکی یا غیر الکتریکی فرمان و تعلیق که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
1-17 عدم وجود روغن در سیستم هیدرولیک
1-18 شل بودن پیچ یا مهره هاي ایمنی فنرها ،اهرم بندي فرمان یا گاردان
1-19 شل بودن پیچ یا مهره هاي قطعات دوار که احتمال پرتاب آنها وجود دارد
1-20 شل بودن پیچ یا مهره هایی که در امر رانندگی ایجاد اختلال می کند
1-21 بریدن یا عدم نصب پیچ یا مهره هاي چرخ ها (یک عدد یا بیشتر)
1-22 قفل نشدن یا پر نکردن پیچ یا م هره هاي چرخ ها ، کرپی فنرها ، اهرم بندي فرمان و پیچ و مهره هاي
گاردان (بیرون نبودن حداقل یک رزوه پیچ از مهره به معنی پر نکردن می باشد)
1-23 گشتاور پیچ یا مهره هاي ایمنی فنرها ، چرخ ها ، اهرم بندي فرمان یا گاردان نسبت به حد مجاز آن بیش از 30 درصد تفاوت داشته باشد

2-موتور و سیستم انتقال قدرت

2-1 عدم روشن شدن موتور پس از 5 بار استارت زدن
2-2 عدم رسیدن دور موتور به حداکثر مقدار مجاز یا عدم شتاب گیري خودرو به نحوي که نیاز به توقف خودرو باشد
2-3 صداي غیر عادي شدید از موتور که راننده ناچار به خاموش کردن خودرو باشد
2-4 موتور بیش از حد گرم کرده و جوش آورد
2-5 کاهش ناگهانی شتاب موتور هنگام افزایش سرعت و دور موتور
2-6 شیلنگ ها یا لوله نصب شده دچار پیچش یا خمیدگی شده یا آویزان باشد به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
2-7 تماس یا درگیري لوله ها و شیلنگ ها به نحوي است که جنبه ایمنی داشته یا نیاز به تعویض قطعه بوده و یا در امر رانندگی اختلال ایجاد نماید
2-8 وجود ایراد مهم و اساسی در اتصال شیلنگ ها و کابل ها و… به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
2-9 عدم نصب یا نصب و مونتاژ اشتباه قطعات موتور یا سیستم انتقال قدرت ، به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
2-10 شل یا باز بودن ، بیش از حد سفت بودن و اتصال نداشتن پیچ ، مهره ها و بست ها ، به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند یا در قطعات دوار که احتمال پرتاب آنها وجود دارد
2-11 مایعات مختلف مرتبط موجود نبوده و در امر رانندگی اختلال ایجاد نماید
2-12 راننده قادر به کنترل سطح مایع مورد نظر نمی باشد
2-13 وجود هر گونه نشتی سوخت
2-14 وجود نشتی شدید روغن (شره یا ریزش)
2-15 وجود نشتی آب از سیستم خنک کننده یا بخاري به صورت جریان پیوسته یا چکه کردن
2-16 وجود آسیب یا صدمه دیدگی در قطعات ، لوله ها ، پیچ یا مهره ها و اتصالات به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد نماید
2-17 عمل نکردن گیربکس یا کلاچ
2-18 خودرو با گیربکس اتوماتیک در دنده عقب یا جلو روشن شود
2-19 دنده در حال رانندگی بیرون می زند
2-20 تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک غیر عادي به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد نماید( تکان سخت، زمان نامناسب، تعویض دنده ، بکسوات و….)
2-21 کمک گیربکس عمل نمی کند
2-22 پلوس قفل کن عمل نمی کند
2-23 عملکرد دسته دنده در گیربکس اتوماتیک در حالت هاي مختلف با نشان دهنده روي کنسول منطبق نیست
2-24 صداي غیر عادي شدید از گیربکس ، کمک گیربکس ، دیفرانسیل یا پلوس
2-25 روغن ریزي از گیربکس ، کمک گیربکس یا دیفرانسیل به صورت شدید (چکه زیاد یا شره )
2-26 نشتی دید روغن از سیستم کلاچ به صورت چکه زیاد
2-27 گاز نخوردن خودرو به طوري که جنبه ایراد ایمنی پیدا کند
2-28 گیر داشتن شدید پدال گاز که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
2-29 صداي غیر عادي شدید از سیستم کلاچ که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
2-30 وجود قطعات باقی مانده در محفظه موتور که ممکن است ایمنی را به خطر انداخته و موجب توقف خودرو گردد
2-31 خروج یا پاشش بنزین به بیرون در هنگام باز کردن درب باك
2-32 هر گونه ایراد عملکردي در سیستم هاي الکتریکی یا غیر الکتریکی موتور و سیستم انتقال قدرت که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
2-33 عدم عملکرد یا عملکرد نامناسب تجهیزات سیستم گاز سوز ( مانند کلید تبدیل ، نشانگر میزان گاز، گیج فشار، شیرها و .. ) به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند یا باعث توقف خودرو شود
2-34 انتشار بوي گاز به صورت مستمر
2-35 عدم نصب یا نصب و مونتاژ اشتباه قطعات و تجهیزات سیستم گازسوز به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
2-36 آسیب یا صدمه دیدگی قطعات و تجهیزات گاز سوز به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
2-37 تماس و درگیري لوله هاي گاز و تماس و نصب نامناسب منبع گاز به نحوي که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند

3- ترمز

3-1 ترمز عمل نمی کند
3-2 وجود نشتی یا اثر نشتی روغن ترمز
3-3 دیر عمل کردن سیستم ترمز ( مانند سنگ کردن یا چوب کردن)
3-4 دل زدن شدید پدال ترمز به طوري که لرزش ناشی از آن به پدال ها ، فرمان یا اتاق منتقل شده و یا در امر رانندگی ایجاد اختلال نماید
3-5 درگیري و تماس لوله ها و شیلنگ هاي ترمز یا لبه هاي تیز با قطعات متحرك که باعث خراشیدگی و صدمه می گردد به نحوي که در عملکرد آن ها تاثیر بگذارد و یا به نحوي که در امر رانندگی ایجاد اختلال نماید
3-6 عدم نصب ، نصب یا مونتاژ اشتباه قطعات یا تجهیزات سیستم ترمز به نحوي که در امر رانندگی ایجاد اختلال نماید
3-7 آسیب یا صدمه دیدن قطعات ،لوله ها و شیلنگ ها ، پیچ و مهره ها و اتصالات سیستم ترمز ، به نحوي که در امر رانندگی ایجاد اختلال نماید
3-8 سطح مایع روغن ترمز زیر خط مینیمم بوده یا موجب روشن شدن چراغ هشدار می گردد
3-9 عدم عملکرد سیستم ترمز ضد قفل
3-10 هر گونه ایراد عملکردي در سیستم هاي الکترونیکی یا غیر الکترونیکی ترمز که در امر رانندگی اختلال ایجاد کند
3-11 ترمز دستی یا ترمز پارك عمل نمی کند

4-تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و کنترل هوشمند

4-1 روشن نشدن هر دو چراغ نور پایین و نور بالا ، هر دو چراغ موقعیت عقب ، کلیه چراغ هاي راهنماي یک سمت خودرو و کلیه چراغ هاي دنده عقب
4-2 کارکرد معکوس چراغ هاي راهنما (عدم تطابق با دسته راهنما)
4-3 عدم کارکرد یا کارکرد نامناسب هشدار دهنده شارژ باتري ، سطح روغن موتور ، فشار و دماي روغن موتور ، دماي مایع خنک کننده، لنت ترمز ، فشار روغن هیدرولیک ، سیستم قفل چرخ ، سیستم عیب یابی موتور و سطح روغن موتور
4-4 عدم کارکرد یا کارکرد نامناسب نشانگر فشار روغن موتور و دماي مایع خنک کننده و سطح سوخت
4-5 دینام ، سوئیچ ، استارتر ، برف پاك کن جلو ، سیستم جرقه زنی و سیستم ECU عمل نمی کند
4-6 شیشه بالابر برقی سانروف باز شده و بسته نمی شود
4-7 سنسور برگردان شیشه بالابر برقی یا سانروف عمل نمی کند
4-8 عدم عملکرد سیستم دزدگیر
4-9 قفل مرکزي خود به خود درهاي بسته را باز می کند.(سوئیچ بیرون از خودرو باشد)
4-10 عدم عملکرد سوئیچ یا استارت خودرو هنگام بیرون بودن سوئیچ کارتی از خشاب آن
4-11 بیرون پریدن فندك از غلاف پس از گرم شدن و یا داغ شدن فندك و گیر کردن در غلاف
4-12 فن رادیاتور عمل نمی کند
4-13 عدم نصب ، نصب یا مونتاژ اشتباه قطعات و تجهیزات سیستم برق به نحوي که در امر رانندگی ایجاد اختلال نماید

5-اتصالات داخلی

5-1 جا نیفتادن شیشه هاي جلو و عقب به نحوي که امکان بیرون افتادن شیشه در حین حرکت وجود دارد
5-2 تغییر شکل ، موج داشتن و حباب داشتن شیشه جلو که در دید واضح راننده تاثیر بگذارد
5-3 عدم چسبندگی حداقل یک ضلع کامل از چسب شیشه هاي عقب یا جلو
5-4 ترك یا شکستگی شیشه جلو یا عقب
5-5 آزاد نشدن کمربند ایمنی از داخل غلاف و یا قفل نشدن آن حین عملکرد
5-6 عمل نکردن هر یک از قفل هاي درب هاي جانبی
5-7 عمل نکردن قفل درب موتور
5-8 شل بودن اتصالات پیچ یا مهره هاي صندلی
5-9 عمل نکردن یا رها شدن ناگهانی هر یک از تنظیمات صندلی راننده ( مانند خوابیدن پشتی صندلی یا عدم کنترل موقعیت ثابت نشیمنگاه صندلی )
5-10 رها شدن ناگهانی نشیمنگاه صندلی جلو راست

6-اتصالات خارجی

6-1 رها شدن ناگهانی نشیمنگاه صندلی جلو راست
6-2 شکستن ، ترك ، کم خوردگی و کسري جوش که بر ایمنی سرنشینان موثر است

7-عمومی

7-1 صداي غیر عادي شدید در جاده که باعث نگرانی راننده شده و موجب توقف خودرو گردد
7-2 عدم تطابق، عدم نصب یا عدم تعبیه سیستم ها و قطعات اجباري براساس استانداردهاي ملی اجباري

لیست سرویس های ادواری خودرو

2025 Sportage
KIA
PDF
دانلود

جدول سرویس ادواری اسپورتیج

k3-24my-wide-exterior-01
KIA
PDF
دلنلود

جدول سرویس ادواری کی‌3

شرایط ضمانت محصول

ضمن خوشامد گوئی جهت ورود به خانواده هرمس خودرو جهت ارائه خدمات بهتر لطفا به موارد زیر توجه فرمایید:
آخرین تکنیکهاي مهندسی در طراحی و تولید خودروي کیا شما به کار گرفته شده است. از لحظهاي که پشت فرمان خودروي خود می نشینید، متوجه خواهید شد که چقدر این تجربه رضایتبخش است؛ هرمس خودرو با حمایت از خودروي شما احساس آرامش را به مشتریان عزیز هدیه خواهد کرد.
لطفا شرایط این دفترچه به همراه دفترچه راهنماي مالک ، توصیه میکنیم جزئیات گارانتیها و فواصل نگهداري را براي حداکثر کردن عملکرد خودروي خود دنبال کنید.
علاوه بر این، عاملیت هاي مجاز هرمس خودرو نیازهاي خدماتی شما را با استفاده از قطعات اصلی کیا برطرف خواهند نمود.
آنها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که خودروي شما همچنان فراتر از تمام انتظارات شما عمل می کند .
براي شرکت هرمس خودرو، فروش خودروهایی که در نمایشگاه زیبا به نظر می رسند کافی نیست. ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم شما از خودروی خود لذت ببرید.

شرایط عمومی گارانتی:

تاریخ شروع گارانتی از زمانی است که خودرو به مشتری اول تحویل می شود.
محدوده گارانتی برای عیوبی است که ناشی از اشکالات تولید یا کیفیت قطعه در خودرو باشد که مدت آن بر حسب زمان و کیلومتر در ابتدای کتابچه گارانتی ذکر شده است. رفع این ایرادات بدون اخذ هیچگونه هزینه ای از مشتری (به صورت رایگان) برای ایشان برطرف خواهد شد.
ارائه خدمات گارانتی منوط به انجام سرویس اولیه و سرویس های دوره ای طبق زمان و مسافت ذکر شده در جدول سرویس های ادواری در عاملیت های مجاز شرکت هرمس خودرو می باشد.
هر گونه تعمیرات تحت عنوان گارانتی بایستی صرفا به وسیله شبکه عاملیت های مجاز شرکت هرمس خودرو انجام گیرد.
تمامی تنظیمات، بازدیدها، تست اسکنر، رگلاژها، درسرویس های ادواری پس از سرویس اولیه، مواد مصرفی و مایعات جزء تعهدات گارانتی نمی باشد.
مدت زمان گارانتی خودروطبق شرایط اعلام شده در دفترچه گارانتی مشتری می باشد.
خدمات و تعمیرات انجام شده توسط عاملیت های مجاز هرمس خودرو به مدت ٢ ماه یا ٣ هزار کیلومتر و قطعات یدکی به مدت ٦ ماه یا ١٠ هزار کیلومتر ضمانت می شود. بنابراین در صورتی که قطعه ای توسط عاملیت تعویض شد و همان قطعه در طول این مدت دچار نقص بود مشمول ضمانت بوده و عاملیت موظف به اصلاح آن می باشد.
تمامی تعمیرات مشمول گارانتی به صورت رایگان صورت می گیرد (قطعه و اجرت تعمیر).

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت هرمس خودرو می باشد:

١. هر گونه فرسودگی و خرابی که در شرایط طبیعی رخ دهد شامل تغییر رنگ، تغییر شکل ، خوردگی ، ترک خوردن، پاره شدن یا زنگ زدن قطعات آبکاری شده ، پوسیدگی قطعات لاستیکی لوازم داخلی و تودوزی تحت شرایط عادی یا در اثر نور .
٢. بازدید ها و پولیش خودرو، تنظیمات ، روانکاری و روغنکاری ، تعویض روغن و فیلترها، افزودن یا تعویض ضد یخ … مگر در مواقعی که این موارد به واسطه سایر تعمیرات تحت پوشش گارانتی انجام گردند.
٣. هزینه سرویس و نگهداری خودرو (سرویس های دوره ای)
٤. آسیب یا زنگ زدگی در اثر عوامل محیطی نظیر باران اسیدی ،بارش مواد معلق مثل صمغ درختان ، سقوط اشیا، فضولات پرندگان، نزولات آسمانی و صدمات ناشی از عوامل غیرمترقبه نظیر تصادفات، سنگ خوردگی، سرقت، آتش سوزی، بلایای طبیعی، جنگ ، استفاده نادرست به صورت عمدی یا غیر عمدی ، تعمیرات توسط افراد غیر متخصص و در تعمیرگاه های غیرمجاز.
٥. قطعات و مواد مصرفی استهلاکی ، قطعات غیر از قطعات اصلی شرکت و روغن ها و مواد مصرفی به غیر از روغن ها و مواد مصرفی به غیر از روغن ها و مواد مصرفی مشخص شده.
٦. در صورتی که ایراد قطعات مصرفی ناشی از نقص فنی و یا کیفیت محصول باشد به مدت ٦٠ روز از تاریخ تحویل / شروع گارانتی و یا ٣،٠٠٠ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تحت پوشش گارانتی قرار می گیرند.
٧. بازدیدها، تنظیم و چک کردن ها، سرویس های ادواری ، استفاده از دستگاه عیب یاب، بالانس چرخ، رگلاژ دربها، تنظیم ترمز دستی، شستشوی انژکتور و سیستم سوخت رسانی، تنظیم زوایای چرخ ها و آچارکشی. (به جز سرویس اولیه رایگان).
٨. هر گونه خرابی یا عیبی که در نتیجه سهل انگاری در انجام سرویس های ادواری و نگهدداری صحیح (مطابق دفترچه های راهنما و توصیه شرکت سازنده و شرکت هرمس خودرو) به وجود آمده باشد.
٩. هر گونه تغییر ، تعویض و یا تعمیرات ناصحیح ،دستکاری یا نصب نادرست قطعات و همچنین از قطعات برای کاری که برای آن منظور طراحی نشده باشند.
١٠ . نصب هر گونه وسیله ، قطعه یا متعلقات اضافی که توسط شرکت هرمس خودرو یا فابریک از طریق شبکه نمایندگان بر روی خودرو نصب نشده است.
١١ . هر مورد جزیی که عامل آن عیب در کیفیت و عملکرد خودرو یا قطعات آن نباشد ، همانند صدا و لرزش های بسیار جزیی یا مواردی که از مشخصات ذاتی خودرو می باشد.
١٢ . مواردی که شرکت تولید کننده و یا سازنده آن قطعه ، مستقیما گارانتی آن قطعه مشخص را متقبل می شود.
١٣ . باتری دشارژ شده ناشی از قصور و اهمال در نگهداری مناسب و انجام سرویس های دوره ای منظم .
عوامل محدودیت جاده ای (شن، سنگریزه ، گرد و غبار و… ) که باعث فرو رفتن بدنه و صدمه به بدنه یا شکستگی شیشه شود.
١٥ . خسارات جزیی یا کلی از قبیل هزینه هیا سوخت، تلفن یا باربرداری، خسارت های جانی و مالی و خسارت های ناشی از استفاده
ننکردن طولانی مدت از خودرو.
١٦ . هر گونه آسیب دیدگی در اثر حمل و نقل ، استفاده غلط یا غیر نامتعارف، استفاده بیش از حد و کمبود سوخت، مایعات و  روان سازها .
١٧ . قطعات و مواد مصرفی در خودرو که مشمول ضمانت گارانتی نمی شوند عبارتند از:
• روغن ها (روغن موتور، روغن گیربکس، روغن ترمز و روغن هیدرولیک فرمان )

مایعات (مایع ضد یخ و ضد جوش ، مایع شیشه شوی و آب باتری)

• فیلترها (فیلتر بنزین، فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر تهویه مطبوع، فیلتر روغن گیربکس و فیلتر هوای باک در صورت تجهیز)
   
گارانتی رنگ

• خودرو های تحت پوشش شرکت هرمس خودرو دارای ٣ سال گارانتی رنگ می باشد و در صورت بروز تغییراتی در رنگ خودرو، نظیر ریزش رنگ، دو رنگ شدن، پوسته شدن، مشتری میبایست با مراجعه به یکی از عاملیت های مجاز شرکت هرمس خودرو، مراتب را سریعا اطلاع دهد .

موارد زیر موجب ابطال گارانتی خدمات، قطعات و مجموعه های مرتبط با آن خواهد بود:

1. استفاده از قطعاتی که مورد تایید شرکت هرمس خودرو نباشد.
٢. هر گونه تغییرات در خودرو و تقویت آن (تغییر در مشخصات محصول نظیر تغییرات موتور و …) یا حذف قطعات و جایگزین نمودن قطعات دیگر.
3. عدم انجام سرویس اولیه.
4. عدم انجام سرویس های ادواری.
5. صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیرپاشی شده، نمک ریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو، اگر سبب آسیب شدید به بدنه و رنگ خودرو شود (با نظر کارشناس فنی شرکت).
6. تعویض و نصب قطعات در سیستم های جانبی و یا هر گونه تغییر در سیم کشی و برق خودرو (نظیر نصب غیراستاندارد دزدگیر) یا دریافت خدمات خارج از شبکه خدمات پس از فروش شرکت .
٧. جبران خسارات بدنه، رنگ و تزئینات خودرو که ناشی از تصادفات و حوادث بوده و تعمیر شده باشند. ( تعویض اتاق کامل در اثر تصادف شدید).
٨. هرگونه تغییر در رنگ خودرو و خارج کردن آن از حالت استاندارد کارخانه ای مانند سرامیک کردن، کاور کردن و پولیش کاری که منجر به صدمه دیدن لایه اصلی رنگ شود و … موجب ابطال گارانتی خودرو می باشد .
9. دستکاری در کیلومترشمار و تغییر مقدار کارکرد خودرو یا از کار انداختن کیلومترشمار بنا به تشخیص کارشناس فنی شرکت
در هنگام پذیرش خودرو در عاملیت های مجاز و یا در صورت دستکاری کیلومترشمار توسط مشتری، گارانتی خودرو ابطال و مشخصات آن به کلیه عاملیت های مجاز اعلام خواهد شد.
چنانچه به هر دلیل کیلومترشمار خودروی شما کار نمی کند در اسرع وقت به نزدیک ترین عاملیت مجاز شرکت هرمس خودرو مراجعه فرمایید.
10. فاسد شدن باتری به دلیل عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی.
11. بروز هر گونه ایراد ناشی از استفاده از روغن، مایعات، فیلترهای روغن، سوخت نامناسب و یا غیراستاندارد.
١٢. در صورتی که پلاک شناسایی هویت اتومبیل محو یا مفقود شده باشد، گارانتی خودرو لغو می شود.
قطعاتی که به عنوان قطعات مصرفی و استهلاکی نبوده ولی عمر کارکرد آن ها کمتر از مدت زمان معین در دوران ضمانت خودرو می باشد که برای این دسته از قطعات ضمانت بشرح زیر می باشد:

• شارژ گاز کولر به مدت ۱۲ ماه بدون توجه به مسافت طی شده تحت پوشش قرار دارد. پس از ۱۲ ماه، شارژ گاز فقط در صورتی تحت پوشش قرار میگیرد که به عنوان بخشی از تعمیرات تحت گارانتی تجدید شود.
• گارانتی سیستم ضبط و پخش خودروهای تحت پوشش شرکت هرمس خودرو تا پایان بازه گارانتی خودرو می باشد.
• تعویض قطعات مصرفی و استهلاکی در صورتی که ناشی از عیب کیفی و مونتاژی خودرو باشد به صورت رایگان می باشد.
• هزینه سرویس های ادواری (بجز سرویس اولیه)حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری بوده و عدم انجام آن منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه مرتبط خودرو می شود.
• تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (طبق شرایط مندرج در دفترچه گارانتی) باید برای انجام سرویس های دوره ای به عاملیت های مجاز شرکت هرمس خودرو مراجعه کنید، عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی خودرو شما می شود.
• در صورتی که رانندگی با موتور معیوب صورت پذیرد ( مثال موتوری که دچار روغن سوزی گردیده یا استفاده از سوخت با کیفیت پائین و محلولهای غیر مجاز ) تاثیر مستقیم برروی عملکرد خودرو خواهد داشت که در این شرایط هرگونه آسیب احتمالی به قطعات خودرو تحت پوشش گارانتی قرار نمی گیرد.
در صورت عدم امکان رفع عیب خودرو درطول دوره گارانتی،خدمت و قطعه مورد نظر بعد از اتمام گارانتی ، در عاملیت های مجاز شرکت هرمس خودرو قابل انجام بوده و در نرم افزار شرکت اعمال می گردد.

محصولات

کی3

سورنتو

کی5

اسپورتیج L

ای‌وی5

سلتوس

سونت

کی8

کی3

کی5

کی8

سورنتو

اسپورتیج L

ای‌وی5

سلتوس

سونت

فروش

خدمات پس از فروش

عاملیت های مجاز

امور مشتریان

آموزش

نمایشگاه

ابزار خرید

خدمات و قطعات

کسب و کار کیا

تبلیغات

KIA را کشف کنید

Sportage L
محصولات بیشتر
The New Sorento
محصولات بیشتر
K3
محصولات بیشتر
K5
محصولات بیشتر
Previous slide
Next slide
Sportage L
محصولات بیشتر
The New Sorento
محصولات بیشتر
K3
محصولات بیشتر
K5
محصولات بیشتر
Previous slide
Next slide